Stanowisko pracy podlega bezpośrednio dyrektorowi przedszkola .
Sprzątaczka współpracuje z nauczycielkami .
Sprzątanie:
- utrzymywanie w porządku i czystości w przydzielonych pomieszczeniach sprzętu zgodnie z wymaganiami higieny przedszkolnej:
- codzienne zamiatanie, odkurzanie sali, ścieranie kurzu na mokro ze sprzętów, zabawek, pomocy dydaktycznych, opróżnienia kosza z papierów
- codzienne mycie umywalek, sedesów, brodzika wraz z glazurą z użyciem środków dezynfekujących
- sprzątanie pomocy oraz sali po zajęciach programowych
- wietrzenie sal i innych pomieszczeń przydzielonych do sprzątania
- zmywanie, pastowanie parkietu i wykładziny w miarę potrzeby
- w okresie ferii letnich i wiosennych oprócz czynności codziennych - mycie wszystkich okien na terenie placówki, mycie paneli ściennych, lamp oświetleniowych, pranie firanek, trzepanie dywanów
- zabezpieczanie pomieszczeń, sprzętu, umeblowania z powierzonych sal i pomieszczeń w czasie przeprowadzania remontów.
Organizacja posiłków:
- przynoszenie naczyń do sali nie wcześniej niż 15 minut przed posiłkiem (przykrywanie ściereczką)
- rozdawanie właściwych porcji dzieciom wg ilości podanej do kuchni
- estetyczne podawanie posiłków z uwzględnieniem noży, widelców
- przestrzeganie obowiązku wydawania ciepłych posiłków
- podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia (zmywanie kubeczków po użyciu)
- pomoc przy karmieniu dzieci słabo jedzących
- mycie po posiłkach
- zmiana fartucha na biały i używanie opaski na włosy lub nakrycia głowy podczas podawania posiłków
Opieka nad dziećmi:
- pomoc dzieciom w rozbieraniu i ubieraniu się przed ćwiczeniami gimnastycznymi i wyjściem na dwór
- opieka w czasie spacerów i wycieczek
- pomoc przy myciu rąk i korzystaniu z toalety
- sprzątanie po "małych przygodach"
- pomoc przy dzieciach we wszystkich sytuacjach tego wymagających
Przestrzeganie BHP:
- odpowiednie zabezpieczenie przed dziećmi produktów chemicznych pobranych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie nimi
- pomoc przy zakupie pomocy, sprzętów, zabawek innych artykułów niezbędnych do funkcjonowania przedszkola
- zgłaszanie zwierzchnikowi wszelkich zagrożeń i uszkodzeń sprzętu.
Gospodarka materiałowa:
- znajomość stanu posiadanych przedmiotów i środków do utrzymania czystości, sprzętów, pomocy,
- umiejętne posługiwanie się sprzętem mechanicznym i elektrycznym
- zabezpieczenie przed kradzieżą rzeczy i przedmiotów znajdujących się w przedszkolu
- dbałość o powierzony sprzęt, rośliny, zwierzęta
- odpowiedzialność materialna za przydzielone naczynia stołowe, sprzęt do sprzątania, odzież ochronną oraz sprzęty i rzeczy znajdujące się w pomieszczeniach przydzielonych do sprzątania.
Zabezpieczenia i kontrola:
- Prowadzenie nadzoru na całym obiektem;
- Strzeżenie mienia placówki;
- Codzienne kontrolowanie i zabezpieczenie budynku przed pożarem i kradzieżą;
- Alarmowanie odpowiednich służb (pogotowie, policja, straż pożarna, in.) oraz dyrektora w przypadku zaistnienia stanu zagrożenia życia, zdrowia czy mienia;
- Nie wpuszczanie osób postronnych na teren przedszkola;
- Utrzymywanie czystości na powierzonym opiece terenie.
- Utrzymywanie czystości w ogrodzie;
- Koszenie trawy;
- Zamiatanie liści w ogrodzie i na chodniku;
- Podlewanie roślin;
- Pielęgnowanie roślin.
- Dbanie o stan urządzeń technicznych;
- Dokonywanie bieżących napraw maszyn, sprzętu i urządzeń;
- Konserwowanie sprzętu w przedszkolu i w ogrodzie;
- Instruowanie pracowników w zakresie sposobu używania maszyn i urządzeń w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zapobiegania niszczeniu;
- Usuwanie awarii zgodnie z zasadami bezpieczeństwa;
- Wykonywanie cięższych prac w ogrodzie;
- Raz w miesiącu podawanie informacji wyznaczonej osobie o potrzebie zakupu artykułów spożywczych ,środków czystości, gazu . Przywożenie towaru na zlecenie dyrektora;
- Doraźne dokonywanie zakupu niezbędnych artykułów;
- Dbanie o estetykę otoczenia przedszkola;
- Oczyszczanie i odśnieżanie dojścia do przedszkola;
- Utrzymanie w należytej czystości przydzielonych mu pomieszczeń i sprzętu;
- Po zakończonej pracy sprawdzanie instalacji elektrycznej, gazowej i wodnej;
- Utrzymywanie odpowiedniej temperatury w obiektach przedszkola oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego urządzeń grzewczych.
Postanowienia końcowe:
- Czas pracy - , swoją obecność sprzątaczka potwierdza podpisem na liście obecności;
- Każdorazowe wyjście w godzinach pracy sprzątaczka odnotowuje w księdze wyjść w godzinach służbowych, zaznaczając cel , przyczynę oraz godzinę wyjścia i powrotu;
- Dyrektor może zlecić sprzątaczce wykonanie jej innej pracy niż określona w niniejszym przydziale, jeśli mieści się ona w ustalonym czasie pracy;
- Dyrektor może zlecić sprzątaczce dodatkowe zadania w godzinach ponadwymiarowych;
- Sprzątaczka zobowiązany jest do przestrzegania zasad współżycia społecznego i przestrzegania tajemnicy służbowej;
- Sprzątaczka zobowiązana jest do przestrzegania czasu pracy i regulaminu pracy.